Heerlijke smoothies met Froothies Optimum9200a!

Baf! Ineens was het idee daar, en ik kreeg het niet uit mijn hoofd. Het verbaasde mij ineens wat voor voeding wij onze kinderen tegenwoordig geven. Natuurlijk eten we gezond en gevarieerd. Snoepen doen ze weinig, snoep staat niet op hun lijstje van dagelijkse behoeften. Tja, als ze het ergens krijgen, weten ze er overigens natuurlijk wel goed raad mee.

Maar het gaat mij meer om de hoeveelheid suikers en andere stoffen, die hooguit kortdurend energie geven. Terwijl we het hebben over lijfies die nog 100 jaar mee moeten. En koppies die best wel een tijdje alert moeten kunnen zijn.

Kijk bijvoorbeeld naar de lunch. Meergranenbrood of speltbrood zit er meestal wel bij. Maar ja, ze zijn ook gek op hagelslag, pasta en speculoos… Gelukkig konden de jongens zich wel vinden in mijn visie en staan die zoetere dingen in het weekend op tafel en staat er nu meer groente, sla, groentespreads, etc. En ze vinden het nog lekker ook!

Het ontbijt was wat lastiger. Ze namen wel regelmatig muesli of havermout, maar liever geen fruit, en het liefst natuurlijk cruesli. Al een tijdje wilde ik smoothies gaan uitproberen. Onze blender deed het niet meer, en na 16 jaar had onze staafmixer het ook begeven. Daarom vond ik erg leuk dat ik een blender van Froothie uit mocht proberen, de Optimum 9200A.

De Optimum 9200A van Froothie is een blender met 3 standen en 3 ingestelde tijden, en een degelijk design. Hij heeft 6 messen. En natuurlijk een receptenboekje! Kijk, dat vind ik leuk. Ik moet bekennen, recepten kan ik nooit opvolgen.

Het zijn veel meer inspiratiebronnen en blend ik zelf in mijn hoofd wat recepten door elkaar.

Er staan trouwens wel recepten in waar ik niet aan zou hebben gedacht, zoals bijvoorbeeld pindakaas. In de omgeving had ik ook rondgevraagd en ondertussen waren er wat ontbijtsmoothies ontstaan. Zo moeilijk is het ook niet, gewoon passende smaken bij elkaar. Toch?

Zaterdagochtend gingen we hem uitproberen. Bij de Lidl had ik snel van die zomerse glazen met rietje gehaald om het helemaal in style te kunnen opdienen.

IMG_20170627_231421_953

Onze eerste smoothie bestond uit karnemelk, mango, banaan, kiwi en granen… Dat was ons ontbijt! En het was perfect! Even schillen, eerst de melk en banaan pureren en dan de stevigere vruchten en binnen een half minuutje goot ik het al in de glazen. Heerlijk! En helemaal goedgekeurd door de jongens!

IMG_20170627_231705_102

In de afgelopen weken zijn we iedere dag met een smoothie gestart. Als basis namen we steeds karnemelk, banaan en granen. Soms appels erbij, bevroren blauwe bessen, aardbeien, perziken… Tja, wat niet? Echt lekker! Het voordeel van zo’n smoothie is dat je de hele ochtend gewoon vol zit, met een gezond gevoel :)! En de jongens mogen de energie uit bananen en perziken in de leerstof op school steken.

IMG_20170629_101421_693

O ja, voor de afwisseling, ik las zojuist een lekker recept voor een lekker smoothie-achtig ontbijt met Chiazaad, bedacht door een Nederlandse mama in Zuid-Afrika! Deze ga ik ook binnenkort proberen.

Wat betreft de blender, de Optimum 9200A, hij is snel. Echt snel. Onze oude blender deed er echt wel veel langer over en had veel meer moeite met grote stukken. Sterker nog, ik kan me herinneren dat er regelmatig nog grove babyhapjes zaten. Daarom was ik destijds verder gegaan met de staafmixer. De Optimum 9200A is trouwens ook snel schoon gemaakt. Het deksel bestaat uit twee delen, het middelste deel kun je ook tijdens het pureren openen om nog extra vocht erbij te doen of om de grotere stukken naar beneden te duwen met de meegeleverde stamper.

Al met al, dik tevreden met deze Optimum 9200A van Froothie! Binnenkort beschrijf ik nog mijn ervaring met het blenden van sausjes en meer….. Ook wil ik toch eens kijken hoe een smoothie met groenten smaakt.

Is een spinaziesmoothie echt zo lekker? Als ontbijt? Ik kan me er nog weinig bij voorstellen. Dus moet ik het maar uitproberen, toch?!

Maaaar…mocht jij ook zo’n supersnelle en praktische blender willen, dan mag ik je van Froothie €20,00 korting aanbieden! Ga hiervoor naar www.froothie.nl en gebruik hierbij de kortingscode AB-Optimum-20. Hij is verkrijgbaar in 4 kleuren! Onze jongens kunnen het je in ieder geval aanbevelen!

2 gedachtes over “Heerlijke smoothies met Froothies Optimum9200a!

Geef een reactie

