Tandenbeestje bewaakt trouw alle melktandjes

Ken je dat eenmalige gevoel, waarbij je toch ineens kippenvel en een brok in je keel krijgt bij die typische mijlpalen van je kind? Bijvoorbeeld die eerste dag naar de Kindergarten… Daar gingen ze, ietwat zenuwachtig, ietwat nieuwsgierig, met hun oranjekleurige “Streifen” om. Dat waren de felgekleurde verkeersbanden, die verplicht om moesten, zodat de kinderen op hun schoolweg goed zichtbaar waren. Ook kindergartenkinderen leren in Zwitserland al snel alleen te gaan. Bijzonder was het moment dat Ruben in zijn tweede week naar de Kindergarten ging: ik kon naar hem zwaaien vanachter het ziekenhuisraam met een pasgeboren Tymen op mijn arm! Naast mij stonden een enthousiaste Hebamme (verloskundige) en verpleegkundige mee te zwaaien naar Ruben met zijn vader en opa! Trots en een vreemd gevoel in de buik (en niet alleen omdat ik de dag daarvoor bevallen was ;-)).

Een soortgelijk moment, waar ik eigenlijk niet op gerekend had dat het mij kippenvel zou bezorgen, was het “wakkelen” van de eerste tand. Wiebeltandjes…onze jongen is ineens groot! Wekenlang voelen en jutteren… Tymen ging wel heel ver, die probeerde zijn eerste tand er heel stoer met diverse Nerfpistolen er uit te schieten! Het resultaat zie je in dit filmpje!

Maar toch…ineens komt die kreet: “hij is er uit!”. En zowel Gerben als ik stonden haast net zo trots te kijken als onze zoon zelf! En foto’s maken natuurlijk, voor het thuisfront! Hier bijvoorbeeld Joppe,met zijn eerste losse tand (ja, ik ben in de archieven gedoken!). Ik zag dat ik er op Facebook bij had geschreven dat dat melktandje 1,5 jaar gewiebeld had. Kan me nog vaag iets van herinneren… Hij was volgens mij zelfs al 6 geworden.

FB_IMG_1501927712960

En Tymen, net als Joppe trouwens in zijn pyjama… Klinkt dat bekend dat die tandjes altijd ’s avonds in bed er uit gaan?

FB_IMG_1501926735601

En tandje nummer 2…

FB_IMG_1501926646336

Ik vermoed dat de foto’s van Rubens eerste tand nog op Hyves geplaatst zijn…ik kon ze niet meer in mijn hele Facebook-fotomap terugvinden.

Maar al bij Ruben had ik iets heel leuks ontdekt om de tandjes in te bewaren: het tandenbeestje van Tof!. Een handgemaakt vilten melktandendoosje, waarin kinderen hun melktanden op een unieke manier kunnen bewaren… Elk melktandje kan in de zachtblijvende was gedrukt worden en zo wordt het bekje van het tandenbeestje gevuld.

De groene draak kreeg Rubens tanden. Hoe trots was hij! Toevallig had hij “Zeigitag”, de ochtend op de Kindergarten waarop je iets van thuis mee mocht nemen, en kon hij supertrots zijn tandenbeestje aan zijn klas laten zien. Echt geweldig!

Dus toen Joppes melktandje begon te “wackelen”, bestelde ik snel zijn lievelingsdier bij Tof!: het hondje als superlief tandenbeestje! En die werd ineens vrij snel gevuld! Een foto van alweer 2 jaar geleden, met het Tandenbeestje van Joppe…

FB_IMG_1501927186147

Terug naar Tymen. Tja, als je met een Nerf pistool jouw melktanden er uit probeert te schieten, dan gaat het wisselen ineens wel heel erg snel! Ik weet niet of het daaraan gelegen heeft, maar ineens lag er al een heel voorraadje melktandjes te wachten in het zelfgemaakte Pippi Langkousdoosje…

Melktandendoosje

Gelukkig schoot Helga van Tof! mij te hulp en kreeg Tymen zijn eigen Tandenbeestje: een heel lief konijntje dat op zijn melktandjes wacht!

DSC_0825

Elk zelfgemaakte tandenbeestje wordt geleverd in een groen zakje dat makkelijk geopend kan worden.

DSC_0824

Wat bijzonder bij Tymens tandenbeestje is, is zijn eigen naamkoordje! Hoe leuk!

DSC_0835

Hoe vinden jullie Tymens melktandendoosje?

DSC_0836.JPG

En dit lieve konijntje kreeg vanmorgen ineens heel snel tandjes! Dat gaat heel gemakkelijk, je kunt ze er heel eenvoudig in duwen en dan blijven ze echt goed vast zitten. Ook Ruben’s tanden en kiezen zitten nog steeds veilig opgeborgen in de bek van het draakje!

DSC_0847.JPG

Ik vind het een superleuk idee, deze mooi verwerkte melktandendoosje. Alle jongens vonden het steeds geweldig om hun melktandjes in de bek van hun tandenbeestje op te bergen. Een tandenbeestje vol herinneringen!

DSC_0855.JPG

En ook de kwaliteit van het tandenbeestje blijft prima, hoewel die iedere keer opnieuw mee ging naar de kindergarten als er weer een melktandje verloren was.

DSC_0861.JPG

Een aanrader, leuk ook als cadeautje voor 5-jarigen! Er zijn nog veel meer andere diertjes, zoals een aapje, koe, paard en varkentje. Ik ben benieuwd welke Bjarne gaat kiezen! Die kon vandaag niet wachten overigens. Trouwens, bij ieder tandenbeestje kun je dus ook een naamkoordje erbij bestellen, echt leuk!

Melktandendoosje tandenbeestje

Welkom in de Tandenbeestjes familie!

Tandenbeestjes

Geef een reactie

