DIY: schommelplank in huis

Het is tijd voor mijn favoriete woon-item! Daar hoef ik niet lang over na te denken: onze schommelplank!

Deze schommelplank heb ik zo’n twee jaar geleden met mijn vader samen gemaakt. Ik had ‘m ergens in een reclameblaadje zien staan en dacht, dat kan ik ook!

Ik had net een decoupeerzaag aangeschaft en kon de dikke houten plank daarmee perfect op lengte zagen.

Ik ben gek op deze soort planken, heerlijk puur natuur. Zeker als de bast er nog aan zit. In Davos hadden we allemaal boomstammetjes in de tuin verspreid staan, ik ben er gek op!

Onze plank is zo’n 8 cm dik. Aan alle zijden hebben we een gat er in geboord, een mooi touw erbij gekocht, haakjes in het plafond: klaar!

Schommelplank

In onze B&B sierde hij onze “ijsblauwe” gastenkamer op. Het plankje, ver in de hoek, was een echte aandachtstrekker! Wat kregen we er veel reacties op.

Na de remigratie wist ik niet hoe snel ik ‘m in onze woonkamer een plekje moest geven. Echt mijn favoriet!

Ik heb ‘m volgehangen met polaroid herinneringen aan onze favoriete plekjes in Zwitserland. En natuurlijk werd dit plankje de plaats waar de foto van mijn vader op moest staan.

Elk seizoen probeer ik het plankje aan te passen, binnenkort treedt de herfstlook het huis binnen!

Schommelplank

 

Plaats een reactie