Gezonde start!

Hoe zien jullie ontbijtjes er ‘s ochtends uit? Maken jullie zelf iets, wordt er gewoon brood gegeten? Hebben jullie nog lekkere en gezonde tips?
Voor ons is het blenden van fruit samen met karnemelk en havermout inmiddels vaste prik iedere ochtend. De jongens genieten ervan en ik geniet ervan dat zij de dag starten met een grote dosis gezonde energie! Als fruit maken we meestal een keuze uit bananen, nectarines, perziken, frambozen, appel, druiven of aardbei. Meestal zoveel fruit dat er voor iedereen ca 2 porties fruit al in verwerkt zijn.

DSC_0815
Overigens is het ook lekker om in plaats van karnemelk Alpromelk te gebruiken met kokos, voor een extra speciale smaak!

“ik vind het gewoon enorm lekker” aldus Joppe

In de afgelopen weken hebben we vooral in de ochtend onze blender, de Optimum 9200A van Froothie, veel gebruikt. Maar ook hebben we er verse tomatensoep en pastasauzen mee gemaakt. Ook erg lekker! Gewoon verse tomaten blenden, basilicum en knoflook en eventueel andere groenten erbij voegen, zoals spinazie. Nu vinden wij ook stukjes groenten allemaal lekker, dus is het ook prima om gewoon een pakje tomatenpuree te gebruiken en in de pan alles toe te voegen voor een lekkere pastasaus.

In vroegere tijden gebruikte ik de blender vooral om babyhapjes te pureren. Wat ik dan vooral enorm lastig vond, was dat al dat gepureerde eten onder de mesjes bleef plakken en ik dan lang bezig was om ieder klein beetje er tussen uit te vissen. En juist bij die kleine hapjes was het toch wel handig om zoveel mogelijk te redden. Erg irritant vond ik dat, en daarom was ik na een tijdje overgestapt op de staafmixer. Daar ging het dan wat makkelijker bij.
Ik was daarom erg benieuwd hoe dat met deze blender ging en besloot ‘deeg’ van kikkererwten en kruiden zoals koriander te mixen voor falafel met deze blender van Froothie.

DSC_0799
Dit was niet helemaal mijn ding, moet ik zeggen. Met de bijgeleverde staaf heb ik een aantal keer de kikkererwten naar beneden geduwd, maar het kostte veel moeite om de kikkererwten te vermalen. En ook bij deze blender was het vrij lastig om alle restjes te verwijderen.

DSC_0801

Maar goed, wellicht moet je gewoon extra tijd indenken als je heerlijke falafel wilt maken? In ieder geval smaakte het superlekker!

DSC_0802

Een ander geslaagde mix in de blender was een spontane actie op een hete zomerdag, nog voor onze vakantie.

IMG_20170622_145505_361

Ik heb gewoon lekker koolzuurhoudend water gemixt met een limoen en wat muntblaadjes. Echt verfrissend en dorstlessend!

IMG_20170630_002827_183

De jongens vonden het vooral lekker met wat suiker, want door de muntblaadjes zat er toch ook een iets bittere smaak in. Die beviel mij wel goed, maar kan me voorstellen dat het iets teveel gezond smaakte voor de jongens.

IMG_20170630_003117_115

Tenslotte nog onze spinaziesmoothie, zoals beloofd! Het heeft even geduurd, maar het is gelukt! We hebben spinazie, mango en kokosmelk samengevoegd. Dat zag er behoorlijk groen uit, maar smaakte echt heerlijk. Jammer dat we die pas op het laatst uitgeprobeerd hebben!
Inmiddels staat de blender weer ingepakt, en mag deze worden teruggestuurd. We hebben er met veel plezier gebruik van gemaakt, de ontbijtsmoothies waren favoriet en zullen absoluut gemist worden ’s ochtends.  Ook het gemak van dit apparaat, lekker snel en al het fruit werd moeiteloos gesneden. In een halve minuut waren onze 6 smoothies iedere ochtend al gereed! En ook het schoonmaken na het maken van een fruitsmoothie was heel eenvoudig. We zullen de Froothie Optimum 9200A missen!

IMG_20170627_231705_102

Bestel jouw blender met korting!

Mocht je geïnteresseerd zijn in deze superhandige blender, de Optimum 9200A von Froothie, dan kun je die nu bestellen met 20 Euro korting door middel van deze code: AB-Optimum-20 op www.froothie.nl.

Plaats een reactie